tisdag, november 25, 2008

Middagstipset!

Nu ligger han  här och sover, Basse har somnat på soffan stackarn. Inte konstigt efter gårkvällens bravader, somnade kl 23.00
 
Jag jobbat på kontoret idag, åt lunch ute. Jag såg en tjock dam i matsalen. 
Hon hade kortklippt råttfärgat hår, svarta kläder och lackskor i ormimitation. Har tänkt på henne hela dagen. Vet inte varför.

Idag har jag kokat soppa

* 3 mellanstora potatisar
* 3 morötter
* 2 nävar broccoli
* massa lök, av gul sort
* grönsaksböljöng
* lite kryddor, de som passar för dagen. Lite örter kanske.
* matlagningsgrädde, bara liten en knivsudd typ, eller mer.
*vatten
  
låt skuda på plattan tills det nog är klart. tag en mixer, mixa!

Se bara till att ha mjölk hemma, ingen idé att äta soppa utan att dricka mjölk till. Jag hade ingen mjölk.

Vill i alla fall meddela att jag är kär, tokigt.
                                                                   
Konstigt ju. Inte min grej det där med kärlek, men här är han som har tagit mig. GossGossen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt!!

Chaluda sa...

jaa soppa e gott!

. sa...

inspirerades du att göra en bättre version av min Katlasörja i går????

Chaluda sa...

Jaa det var faktiskt basse som ville ha soppa hehehe.. Tror han syftade på din variant :)

. sa...

Gossshhetjollet!!!!!!