torsdag, november 27, 2008

Tonsillit

Jag har fått´et, halsfluss. En streptokockbakterie har lurat sig in och vunnit över mitt immunförsvar.
Över Basse lika så, illa. Hos små barn är det inte ovanligt att de samtidigt får snuva och hosta. Basse skall inte vara annorlunda han. Han får inte gå till dagis och jag får inte jobba. 
Undra om det blir någon lön nästa månad? Tur att vi båda fyller år i december. Får helt enkelt önska oss mat på bordet i födelsedagspresent.

Vaknade vid fem snåret av att Johan (Sebastians far) stod vid soffkanten och glodde på oss. Han mumlade något och stack, kom tillbaka med mat. Han bjöd på förpackad fisk- och skaldjursgratäng. Han köpt med sig Ballerinakakor, nyponsoppa och laktosfri(?) vaniljyogurt. Tack snälla Johan för ompysslingen! När han stack tog han Basse med sig så jag skulle få vila.
                                          

Har sovit och sovit och kan sova mer, skall göra det nu. 
Sov Gott och krya på mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

darling! tycker faktiskt synd om dig! krya på dig så hörs vi imon. pössar

Chaluda sa...

mest synd om basse som inte får några julklappar till jul..