måndag, januari 10, 2011

Yrkesskadad

Jag hatar att få mail från Basses dagis. Hatar!

De skriver sina informations-mail i mitt värsta hat-typsnitt - Comic Sans MS. Det kan man inte - man kan inte skriva något alls i Comic Sans MS. Inte ens i comics!

Man kan inte heller skicka en fil i doc-format. Det skall vara pdf för tusan, minst.

Eftersom jag sysslar mycket med grafisk formgivning, text och storheten med bra kommunikation så går informationen mig förbi när layouten är så dålig. Jag kan inte ta den till mig alls.

Jag skall nog ta mig ett snack med dem - för Basses skull.

Idag skall jag göra fläskpannkaka - för Basses skull.

2 kommentarer:

Panilla sa...

Sålänge informationen når fram i form av vad som helst på svenska är jag som förälder nöjd.

Hybris.

Chaluda sa...

Det är ju det jag menar - jag har blivit skadad.