söndag, januari 09, 2011

Katastrof

Jag har varit med om en naturkatastrof - du med om du befinner dig i Göteborgstrakterna nu.

Man kan ju inte gå ute. Det är omöjligt. Jag tänker inte ens skaffa mig några hjälpmedel för att kunna ge sig ut - det borde vara en självklarhet att kunna gå ut utan att få stelkramp. Det känns ju som det helt stel så man får kramp och ledsnar.

En sade till mig att jag skulle skaffa broddar, jag tyckte att jag lika gärna kunde skaffa rullator. Det borde ju ändå funka bättre, om det nu är säker gång som man skall få.

Jag hade kunnat vara i Italien nu, drickandes på ett gott rödvin och smaska på nyskördade Sicilianska apelsiner. Jag har varit där förr - vet vad som hade väntat. Kultur and shit!

Men nu är jag här helt ostabil på jorden, men har fått roliga projekt och garanterad listsättning i min lägenhet.

Snart drar jag mot staden!


Inga kommentarer: