fredag, januari 14, 2011

Nästan mördat

I natt har jag flytt. Skulle sova framför en brasa i Gunnilse men kunde inte - grät för att jag mådde dåligt. Varför grät jag? Jag spydde i buskage och under vänt vid stoppskylt.

Man känner sig jävligt skyldig till saker när man är ute och kör mitt i vardagsnätter.
På vägarna tror alla nog att man är på grov flykt från illdåd.
Köra fort vågar man knappt. Fast man vill prova på att köra en riktig bil nu när Peugeoten är såld för alltid. Jag har blivit given en allvarligt maskulin Saab som har hybris och tror han är ett flygplan. Den vill man köra med - fort.

När man skall köpa tubad risgrynsgröt på natt-Statoil tror nog alla att man är kriminell. Med runnet smink efter må-ill-gråt och spy är man skyldig till det tror man. Helst att man har avtändning och yrar tubar. Blir tub tubar i plural? Man vill skriva többs.

Det fanns en man på Statoil. Han satt vid en bardisk och drack kaffe. Han var rörmockare - han hade reklamtryckt sweatshirt. Vilka rör mockar han såhär dags? Skumt.

Mannen bakom kassan kom säkerligen från Mongoliet - han såg fan inte riktigt klok ut. Det mest normala den här natten på länge.


Inga kommentarer: