tisdag, januari 25, 2011

Skons snedsteg

Jag har efter ett långt slentiant förhållande med mina favoritskor gjort slut. De är inte längre vad de brukade, inte fina alls.

Anledningen till att jag har låtit det gå så långt är att alla mina andra skor inte kan brukas på hal is. Det har varit mycket hal is det senaste, typ bara det så långt minnet kan nå bakåt.

Eftersom mina makter inte kan råda över hurvida marken tänker vara istäckt eller inte får jag istället anpassa mig. Försöker inte bli bitter.

Jag trivs bäst i höga skor. Höga skor har en tendens att vara mer halkningsbenägna än kängor och andra skor jag inte vill ha.

Har varit på sko-jakt utan att finna möjligt byte. Desperat susade jag till och med in på Skopunkten.

Jag vet inte vem är jag längre - identiteten min sitter i dojjan jag bär. Bär jag inte snygga skor är jag inte snygg.

HJÄLP!?

Inga kommentarer: