lördag, september 11, 2010

Teckenlådan

Min son kan med att titta på Teckenlådan. Barnprogram för döva.
När jag var liten hatade jag dessa program. Idag är det värre - jag blir helt störd.
Varför måste de grimasera så mycket? Kan de inte bara grimasera lite mer normalt. De ser mer handikappade ut än vad de är. Det enda felet är ju hörseln, inte förståndet. Kan de inte förstå att de inte ser riktigt kloka ut när de håller på så.
Min kusin är döv och han ser baskumej inte så konstig ut som de på TV.
Tänk när en söt tjej eller en snygg kille skall ställa sig i rutan och snacka dövspråk. Så börjar de med ansiktet och vrida runt på delarna där. Illa.

Det är fan värre än att lyssna på finska.

1 kommentar:

Joanna sa...

du borde ha ännu ett alternativ bland reaktionerna: "håller inte med". då hade jag klickat på den. hehe