lördag, september 18, 2010

Ojdå!

Det var inte meningen att helt publikt visa denna skönsångare igår. Skulle bara maila till en. Mailen gick visst hit.
Men visst är han dramatisk och dann?

Jag vet att det regnar ute, det har jag sett och känt av. I fantasin kan vi ju låtsas att det är snön som regnar bort och att våren snart är här.
Jag vet att löven är röda, de dör en vacker död. I fantasin kan vi ju låtsas att det är Lasse som har spillt ut faluröd på trädet när han skulle måla husknutarna.
Jag vet att det är kallt ute, men snälla! Låt oss låtsas att det är kylrummet på ica vi gillar när det är stekhett på sommaren.
Låt oss inte inse fakta att Gubben Höst som snart krönas till Kung Bore har tagit över.

Låt mig bjuda er på vårt uppiggande radioprogram. Vi har trollat med ord och meningar, vi har förlängt och klistrat utan att klippa på vår fantasi. Låt höra!

Inga kommentarer: