onsdag, september 15, 2010

Röst!

Dags att rösta snart. Jag har fattat - ett beslut.
Jag har tänkt på en sak, kommunister tycker jag är roliga. Det har jag tänkt på.
De bråkar ju visst en del de där. Demonstrerar vilt och sådant. Tycker jag är lustigt, för skall de inte älska och vilja alla lika väl?

Moderaterna vill inte alla lika väl. De vill att de med ont i ryggen också skall jobba, men det är de ärliga med.
Min kompis har fått en kokbok från Moderaterna där bjuder de på hängmörad entrecote och rödvinsbrasserade lammlägg. Sådant lyxigt bjuder de på. Det har inte alla råd med.
Kommunisterna hade säkert bjudit på någon slags allemansrätt eller blodpudding. Det kan till och med jag köpa.

Ändå tänker jag rösta blått. Ni med våld i näven nu får gärna slå mig men jag tycker att den svenska befolkningen behöver en liten spark i baken. ALLA skall jobba, INGEN skall lata sig. Vi skall alla arbeta mot ett bättre Sverige. Alla skall det, friska, sjuka, de från fattiga förhållanden, pantburkspantare, ensamstående föräldrar osv. I den förmågan vi kan. Kan man bara röra armarna så får man väl starta eget och börja sticka!

Själv hade jag nog blivit rik om det röda blocket vann. Jag hade kunnat utnyttja alla möjliga bidrag som jag aldrig ens sökt. För samhällsoffer som mig, ung, ensamstående, utan likvida föräldrar osv är Moderaterna i förkortningen en förlust. Men för andra som sitter bekvämt i denna offersituation får också börja leka nu.

Jag tänker rikstäckande jag och så tycker jag att Mona är ful.

Vill ni försöka vända mig innan söndag? Go ahead!

4 kommentarer:

. sa...

DU gör mig så stolt! Jag känner nästan att du vunnit någon cup. Som en förälder som fostrat dig väl.

Panilla sa...

Här anar jag lektioner av den store.

Chaluda sa...

Vem är den store, Gud?

ANNA sa...

http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

tänk om för guds skull..