tisdag, augusti 18, 2009

Positivt tänk!

Hösten står och stampar i farstun med aggresiva och bestämda steg. För att Sverige inte skall gå under helt totalt under de kommande åtta månaderna så har jag tänkt att dela med mig av mina egna överlevnadstips.
Varsågoda!
  • Håll kvar i den tanken att nästa sommar så kanske du mot all förmodan har semester de dagarna då vädret är fint. Lev på hoppet!
  • När ruggiga och kalla dagar infinner sig måste folk köpa nya kläder. Var glad för deras skull och tänk att du faktiskt får SE på lite omväxling.
  • Man kan absolut inte gå i sko med öppen tå på vintern, Britt kommer hålla sina förhårdnader instängda ett bra tag.
  • Tänd ljus och gör det inte för att du inte har råd med värme i hemmet utan för att det är trevligt att mysa för sig själv.
  • Skulle du känna att du är pigg någon dag i mörkret kan du ju umgås mer med dina vänner. Passa in det i deras schema så att de inte är allt för deprimerade och trötta på din braiga dag. Peppa!
  • Försök att inte tänka på att sötsuget är extremt när man har tråkigt och är lite deppig. Tänk på kroppen du kan få visa på beach 2010. En eller två gånger.
  • Julen är underbar och sliter inte alls ut varendaste en i familjen. Det är så mysigt med jul och pakethysterin är bara kul.
  • På nyår blir det fest och en god anledning till att supa sig helt totalt redlös. Fullt acceptabelt då. Woohoooooo!!
  • Var glad att det är mörkt. Celluliter, fett och andra skavanker ser bättre ut i en gnutta stearinljussken. Om du har en partner så kan den bli riktigt het i mörkret.
  • Jag måste tänka på att jag blir ett år äldre, kommer ihåg hur mycket jag ville det när jag var 13.
  • Grönt är fult eller hur säger man? Äh skönt är det, fan!
  • Låt bli att vara bitter, det hjälper inte! Käka sötmandlar!

Skriv ut och sätt upp på kylskåpet!

2 kommentarer:

Joanna sa...

Tack!

Chaluda sa...

Jag är generös. Visst? hehe ;)