torsdag, augusti 27, 2009

Ännu en gång

Ännu en underbar tjejkväll i mitt hem är avklarad. 

Får ofta höra att jag är bra på att kombinera mammarollen och livet som en 22-åring. Vad sägs som att kombinera att vara på kalas hos mamma och ha tjejmiddag samtidigt? Det är inte dåligt. I did it!

Under våra avslappnade middag flyger ofta otroligt roliga kommentarer och blåsta fraser ur oss.

Camilla var på dejt med en kille hon träffad via arbetet. De samtalar och han berättar då att han är jude. Camilla blev helt till sig och sa glatt "nämen åå då har ni ju fredagsmys på fredagar"
Ja Camilla det är ju typiskt judar, fredagsmys. Hade velat se minen på killen i det ögonblicket.

Jessica berättade för Alex att det är svårt att öppna konservburkar när man är vänsterhänt. 
Alex tänkte till snabbt och eftersom det är omöjligt att vända på öppnaren i detta fall föreslog hon att man skulle vända på burken.
Alex då blir det lättare, visst.

Mina smarta tjejer bjuder på sig själva får man säga. Det är ju absolut inte lika kul återberättat men när ett gäng tjejer som oss samlas så har vi inte alla "gäster" hemma.


Rökpaus, alla rökare med varsin cigarett och Camilla med sin lilla pipa. Blää!
Alex, Camilla och Ann-Sofie
Crazy in food!
Lite av maten

Jag vet vad jag skall göra nästa gång kylskåpet är tomt. Bjuda på knytkalas. Hälften av all mat de tog med sig ligger fint i mina skafferier nu. Synd att man inte skall vara hemma mycket i helgen.

4 kommentarer:

jonjon sa...

Camilla och Alex måste vara dom två som är bäst på att lägga roliga kommentarer. Fy fan vad roligt det med konservöppnaren. OCh Camilla - vad tänkte hon på? Vi måste hälsa på henne i Linkan. Vi bara måsten. Saknar min Cam.

PUSS

Chaluda sa...

De är inte kloka någon utav dem :)
Skulle judar mysa mer än andra på fredagar typ, haha
Ja vi måste åka dit, skulle vara så nice.. Måste måste :)

regntroll sa...

hahaha

San sa...

men judar har ofta fredagsmys. iaf här i staterna. Mina judiska kompisar har alltid familjekvällar/middagar på fredagar.... =)
fast ja vet ju inte vad camilla menade