onsdag, juli 29, 2009

TickTack!

Dagarna går på gott och ont.
Semestertiden tickar ner och ångesten stiger över att behöva komma in i gamla vanor igen.
Ändå längtar jag till helgen då jag åker till solen med min bästaste bästing och skulle på ett vis önska att avresedagen är idag. Men jag vill njuta av min son de dagar som är kvar innan jag skall lämna honom. Han skulle varit hos sin pappa i vilket fall men ändå. Det känns som att jag överger honom. Får man hitta på kul saker utan sitt barn, skall jag få dåligt samvete för att jag verkligen har hittat på saker under de dagar han har varit hos sin pappa? Åå varför får jag det? 
I morgon kväll skall jag och Basse mysa hela kvällen. Och dagen kommer bli underbar!

2 kommentarer:

ulltott sa...

Du förtjänar att få hitta på saker utan basse också. Vara ung lite, som alla andra i din ålder nu!

Christian sa...

Man behöver inte stressa över att hitta på saker hela tiden. Det absolut bästa man kan ge sitt barn när man har dem hos sig är tid och uppmärksamhet.
Och: håller med föregående talare. Det är viktigt att du gör saker som bara är för dig själv också.