fredag, juli 03, 2009

En prins?

Jag älskar min groda. Jag vill aldrig att han skall lämna oss. Igår blev jag lite ledsen när Basse skrämde bort honom när han gjorde sitt dagliga "lyft på tallriken". Vi letade länge men såg honom inte. Jag förfärade att han aldrig skulle återvända till oss. Jag vill inte heller tvinga honom att bo där men senare när jag satt och svalkade mig och Patrik på vår uteplats såg jag några skutt i periferin. Där var han min groda. Han satt länge och tittade på mig. Jag VET att han gillar mig, jag vet det. Nu är han inte där idag, han kanske bara ville säga adjö.

Är lika ledsen och orolig varje natt som han inte ligger under vår djupa tallrik.

3 kommentarer:

skogsgumman sa...

groda eller padda?

skogsgumman sa...

Groda då.. Budskap/lärdom:
"Livets höjdpunkt är nu. Min gåva till dig är att känna glädje och meningsfullhet.
Gläds åt allt det goda i livet, bejaka livets glädjeämnen. Uttryck din glädje."

är det därför den lilla krabaten har besökt er en tid?! :)
Kram

Chaluda sa...

Skogsgumman: Det ä en liten groda, tror jag :S
Det är det säkert :) Tack!