fredag, juli 10, 2009

Poliser

På väg till jobbet idag såg jag tre polisbilar, på olika ställen. De åkte bara runt och patrullerade liksom. Genast väcktes tusentals frågor. Åker de runt och tar alla som gör fel. Hoppas de på att hitta en som pissar ute så de kan dela ut böter. Önskar de se en som kör för fort. Tänker de ibland innan, eller frågar de kollegan typ, ska vi ta honom eller? Näh vi hoppar det idag, vi har ju snart lunch.
Är de mer noggranna vissa dagar än andra? 
Alltid när jag ser en polis så blir jag lite pirrig(och säger högt till närmast vän: GÅ RAKT, skada från fjortistiden). Även fast jag ALDRIG har gjort något kriminellt, jo käkat godis i affären när man var yngre typ. Skulle jag inte våga idag.(köra för fort är inte kriminellt) Varför är jag rädd för snuten? En polis kanske en dag helt apropå bara haffar mig för att de stör sig på mig eller något. Läbbigt. Jag körde förbi en polisbil i 93 istället för 90, hade de kunnat ta mig då?
Skall nog skaffa mig en poliskompis och fråga en massa, måste veta.
Haffad

6 kommentarer:

matilda sa...

Hahaha söt du e

nilo sa...

Sjukt rolig bild hjärtat!

. sa...

Charlotte. Det är olagligt att kasta kylare i hövvet på folk.

Chaluda sa...

Artistic: Ville bara verka snäll på min blogg.. Ingen såg mig då, så man kan oxå säga att det inte var jag.

San sa...

haha lottis du kanske borde bli polis så du slutat oroa dig. Ja tror du skulle passa som cop

san sa...

*slutar