fredag, september 26, 2008

Äta och dricka

Ja då kom dagen som de flesta familjer i landet har sett fram emot, efter att ha varit panka i ca 3 veckor, liksom jag.

Jag har stenkoll på min ekonomi men fattar inte riktigt saker kostar även fast man handlar med sitt betalkort. så varje månad står man där och tänker; jag har ju inte handlat något.

Så trixar man sig in på nordeasbanktjänst (med krångligt login) och tar sig en titt på kontoutdraget.

Jag ÄTER upp mitt konto varje månad. Alltså bokstavligt talat. Ute var och varannan helg och äter fin middag med vännerna, för supa skallen av oss gör vi bara en gång per år.
Senast det hände var i januari i år, min nära vän och fd svägerska lurade i mig en hel del av hennes specialdrinkar.
Jäklar vad pirum jag var, så pinsamt, det värsta var att det var vodka som drinkarna var kryddade med.

Vodka har en mycket motbjudande inverkan på mig, det är rena rama hulken som träder fram. Jag blir helt galen, aggresiv, glad och är då BÄST på att dansa på baren och även på andra ställen.
Jag river de som står i min väg och väntar fortfarande på att ett otäckt brev från polismyndigheten skall ligga i brevlådan.
I brevet skall det stå att jag omedelbart, frivilligt måste angiva mig hos närmsta polishus annars nödgas en internationell efterlysning. otrevligt.

Fast å andra sidan var det nog inte en kotte som kände igen mig den kvällen.

Inga kommentarer: