tisdag, september 23, 2008

Måndag..

Det känns som måndag iaf.. Första dagen på "det riktiga" jobbet. Har haft en helt underbar helg med häftiga upplevelser, nära vänner, mys med son och själsliga stunder..

I lördags befann jag mig nere i Åsa, precis vid havet.. bara ett stort moget havrefält skilde oss åt. Det var helt tyst, solen sken och vinden var perfekt; frisk men helt tyst.

Jag stod där och bara fanns andades djupt i sällskap av en herre i sina bästa år,
han blir 70 till våren.
Han berättade för mig om sin bortgångna fru, livet och viktigheten med att kämpa för sina drömmar.
han är en gammal svinbonde som för 6 årsedan sålde sin gård och alla sina marker för att bygga sitt drömmars hus. Lovley..

I bilen på väg hem kände jag att jag bara ville dra, sticka från stan.
ville inte åka hem, ville så gärna stanna på landet kanske sätta mig på en klippa vid havet och lätta tankarna med några rullande tårar, varför gjorde jag inte det.?

I alla fall är jag en lycklig människa, rätt skönt faktiskt..



Inga kommentarer: