fredag, september 26, 2008

Sova..

Jag har en mycket nära vän som jag sedan barnsben, nää innan barnsben, har umgåts mycket med.. Hon är en tjej som är alltid är glad, trevlig och extremt väluppfostrad. De som har träffat henne håller säkert med, hon har ytterligare en uppmärksammad egenskap.
Han pratar, och hon pratar mycket och gärna ofta.
Vanligtvis är detta en mycket uppskattad drag från min sida men imorses så hörde jag bara gröt i hövvet.
När klockan ringer 06.17 flyger hon upp ur sängen och börjar grötgröötgröööt, det riktigt mojsade bland hjärncellerna..
Denna tjej är alltså lika pigg, trevlig och glad dygnet ruuuunt. Väldigt gemytligt.

Det otrevliga då är att jag är en jävla bitch på morgonen. Snoozar minst tre gånger och håller stenhårt fast i täcke, kuddar och bäddmadrasser innan jag ens får tanken på att gå upp.
Väl uppe är det inte direkt Törnrosa som visar sig- kom ihåg att hon sov ändå i HUNDRA år..

Herregud vad otrevlig jag kände mig då för cirka 2 timmar sedan, brukar annars tycka att jag är hyfsat go..

Kära vän, eftersom att du är den enda som läser min blogg så hoppas jag att du inte dissar den, eller mig nu tack vare detta inlägg.. Du vet att jag ÄLSKAR DEJ!

Inga kommentarer: