onsdag, december 15, 2010

Morfan

Min mamma har så många barn att de inte få plats på en hand. 6.

Nästan alla har flyttat hemifrån och jag tycker att hon skall njuta av friheten. Men ständigt är det de där pengarna som sätter stoppför drömmarna; Bahamas, tigerbon och rymdar är dyra att besöka.

Jag som entreprenör har en bra idé. Jag tycker hon skall auktionera ut barnen, typ på någon slags Tradera.
När jag väl har börja tänka i de här banorna så undrar man ju över en del praktiska saker.

* Frakt, det måste ju vara asmycket pålägg på så stora paket. Kan bli dyrt. Man får nog DHL:a.
* Kategori, vilken kategori skall man lägga oss under?
*Användningsområden? Är det sex och så, så är vi nog rätt så eftertraktade och kan dra in en del. Skall vi skotta grus eller annat alldagligt så kanske det inte blir så mycket. Att återanvända oss blir nog mest lönsamt. Skall vi bli foder så kan vi ju bara brukas vi ett enstaka tillfälle, om vi inte senare säljs till bönder för att gödsla åkrar. Då blir det två gånger.
*Man får ju bara sälja ett visst antal bilar och hästar och sådant per år, gäller det samma för barn tro? Annars måste hon ju skaffa F-skattesedel och dela med sig av vinsten till staten. Vill de ta barnpengar?
*Skall hon blotta våra brister och sådant, typ "Charlotte har ett ärr på ankeln, inte så farligt. Man tänker inte på det så mycket" eller "han går som en klocka, endast tjejkörd".
*Den allra viktigaste frågan, VEM lägger hon högst utgångsbud på? Det blir nog inte mig, jag behöver både nya bromsklossar och ljuddämpare.

Hoppas att hon istället vinner på lotto.

Inga kommentarer: