fredag, december 24, 2010

Julen kommer alltid

Ovanligt redan från start. Det var uppvaknande hos mor - något som aldrig i hela mitt liv har hänt.
Sedan fick vi reda på att vår älskade Basse, som var hos sin far, var sjuk och febrig.

När jag fick se kraken så var han vit i ansiktet och orkade inte ens öppna sina paket. Knappt ögonen.

Färden till Hisingen och mammas kusin fick ställas in. Det blev pappa Johans lägenhet med lite film och massa lego-bygg istället. Ingen julmat, ingen glögg och inget stök. Bara lugn och ro med huvudet i knäet på min son - precis som jag vill ha.

Basse fick en jul många skilsmässobarn inte får. En julafton tillsammans med sin mamma och pappa hela dagen - all fokus på honom.
Det kan ha varit hans bästa jul kanske. Det hade varit min i alla fall.

Jag fick vara med honom tills han somnade. Han fick somna med sin mamma i sitt andra hem.
Hans två liv var liksom enade för en dag. En julaftons-dag.

Inga kommentarer: