torsdag, maj 27, 2010

Sentimental and the radhus


Har precis varit på den nya Sex and the city filmen. Underbar! Färgfull! Men det bästa utav allt ett citat som kommer följa mig livet ut i situationer då jag inte får vara med de jag älskar.
"Tiden är betydelselös, för när vi träffas är det fantastiskt"
Det var en indisk tjänare som var långt bort ifrån sin fru som sade detta. De kunde träffas när
han hade råd, kanske en gång var tredje månad. Ändå kände han sig lyckligt lottad. Fin filosofi. Glöm inte detta mina vänner, jag har nyckeln till ett lyckigare liv. Allting handlar om inställning. Har du en positiv inställning till livet och allt vad det innebär, upp- och nedgångar så kommer allt bli lite lättare. Minst lika viktigt är detta, jag har sagt det förr men säger det igen- släpp er oro!

Finns det en gräns på hur många man kan bry sig om? Mitt hjärta fyller så många så det är nära bristningsgränsen.
Det är nog det jag gör mest i livet- älskar!


Inga kommentarer: