tisdag, maj 18, 2010

Förnuft

Ibland vill jag inte vara vuxen. När man är vuxen skall man vara förnuftig. När man är barn går man mer på sin känsla.
Jag går bara på förnuftet och är därför asvuxen.
Nu handlar det om att sälja min bil för att jag skall börja plugga till hösten, fråga mig inte vad jag har sökt. Det är en massa intressanta saker i alla fall. Men bilen vill jag inte sälja, han är som en familjemedlem till oss. Vi älskar honom! Man kan inte sälja en familjemedlem.
I alla fall är jag glad att jag blivit lite barnsligare och släppt lite på förnuftet angående arbeta. För det skall jag inte göra mer just nu. Nu skall jag investera i MIG och utveckla mig själv. Inte jobba för någon annan och för pengar då man bara slösar sin tid genom att jobba för andra som inte ger en något. Fast det tänket kanske är förnuftigt det med. Attans!
Jag skall försöka hitta en väg att både plugga och behålla min vän. För det är ändå en billig vän.

Inga kommentarer: