onsdag, februari 03, 2010

Utomlands mamma?

Igår var jag och Basse på Naturhistoriska riksmuseet.
I fem timmar.

När vi skulle lägga oss tyckte Basse att vi skulle åka tillbaka till Sverige. Jag berättde att vi redan var i Sverige men han höll inte med alls "de pratar ju inte svenska här" lät det. Och jag tänkte efter.
På tunnelbanan in satt vi brevid ett gäng med högljuda araber. Det kom också på en rysk orkester och spelade dragspel och samlade in pengar i en mugg, spatsibo spatsibo!
På bussen satt ett par spanjorer och snackade.
Inne på museet sprang en polsk familj efter oss och tjattrade.
Sedan på busshållplatsen började jag prata med en biologistuderande tyska, på engelska då såklart.
Han däckade på bussen och jag bar på en unge som accessoar genom hela stan på tunnelbanan hit och dit.

Klart att Basse inte trodde att vi var i Sverige när han inte hört en enda snacka svenska på hela dagen. Tokigt!!

Men nu är vi iallafall i "Sverige" igen.
Paddan?
Cosmonova 3D
Basse gillade det

2 kommentarer:

. sa...

åhhh, han har klippit sig! Sötnos!

Chaluda sa...

Japp, på vissa ställen iallafall. På långt håll ser det bra ut.