torsdag, februari 11, 2010

Kalla mig Charlie den tursamma!

Nu har det goda nyheterna äntligen nått mig. Efter mycket strul i flera år så är det nu bestämt- Våra hyresrätter skall omvandlas till bostadsrätter.

Anledningen till att det har blivit så utdraget är att Socialdemokraterna i Kungsbacka har satt käppar i hjulet eftersom de tycker det blir mindre hyresrätter men ack vad fel Eva Borg(S) kan ha. Skall man se långsiktigt så behöver Eksta in pengar så de kan bygga fler hyresrätter och faktum är att Basunvägen kräver stora kostnader framför sig i upprustning och förbättring.
Eksta blir av med renoveringsobjekten på Basunvägen som skulle kosta dem en bra slant och får nu istället ett kapital att bygga nytt med, tror att det kommer att byggas hyresrätter både i Vallda och på Rosengatan.

Vi som bor på Basunvägen blir glada och får fixa till våra lägenheter efter önskemål. Att också tjäna en riktigt fin slant om en försäljning skulle ske är en otroligt bra start för en ung ensam mamma med stora planer på livet.

Hoppas detta går vägen!

I och med detta kan jag inte sluta att tänka på hur mycket tur jag har i livet.
Vänner som finns i alla väder, pojkvän som skänker kärlek och värme, en stor familj med ett stort hjärta, fast jobb och det viktigaste utav allt en helt fantastisk son som jag är så stolt över. Han har gått från att vara min lille bebis till att bli en riktigt fin och duktig liten kille.
Detta är inte allt, jag har så mycket gott omkring mig så jag undrar och är rädd när det skall vända. Hur kan jag förtjäna så mycket gott?

Som jag sa: Charlie den tursamma!

3 kommentarer:

Nilo sa...

Det är ju VI som har sån tur att vi har DIG <3

Matilda sa...

Ja håller med Nilo.. Du är ju som en solstråle som alltid lyser upp min tillvaro!
Och finns inen som jag tycker förtjänar detta mer än du!
<3

Chaluda sa...

Åå ni är underbara! Vad skulle jag göra utan er? <3