torsdag, mars 17, 2011

Mobilt

Majorna. Övernattning i Majorna igen.
Vad är det med Majorna som är? Det är något men jag kan inte sätta fingret på det. Vet inte ens om det är gott eller ont.

Matilda bor i Majorna. Jag har tillbringat morgonen i hennes hem och asgarvat åt vara barnsomsfasoner. Fan va vi ändå inte har ändrats så mycket. Hon gillar liksom fortfarande Cheddar-popkorn mest. Jag tar fortfarande det jag får.

Nu sitter jag på spårvagn och känner inte alls dåligt samvete för att jag tagit halvledigt från radion för att tillbringa tid med henne.

Ikväll skall jag tjuva, förstöra och vara en ful fisk. Jag har fått lägenhetsvisning inställd så jag kan få den. Ingen annan skall få se.

1 kommentar:

matilda sa...

Jo lill snutten, det som är med Majorna kan jag tala om för dig..
Det är UNDERBART, fint och helt jävla jättetrevligt område i västra Göteborg. En helt klockren plats och inget ONT här inte.
bara några gammla sjömans-spöken som kommer och går :)
Lite elände finns överallt.
Pusspuss tack för skratt och flätor!