torsdag, mars 10, 2011

Liten kurs i hantering av sociala medier - i förmån till mig

Det här med sociala medier och att leva ett liv via nätet är det många som inte kan hantera.

Jag skall bjuda dig som inte har full koll på lite tips

Skriv inte...
  • om vädret för i helvete, speciellt inte när ALLA dina andra "vänner" gör det
  • något som inte har med andra personer att göra, typ om du tycker att din pojkvän är dum i huvudet eller att du har självmordstankar - folk har svårt att hantera det. Vad skall de göra med den informationen?
  • för inte heller ett inaktivt gräl i statusuppdateringen. Stå för vad du säger och ta det med personen mellan fyra ögon istället.
  • Facerejpa inte - få tycker det är roligt. Det är såå 2008.
  • att du skall gå och lägga dig. Det är ju helt sjuk - alla går ju och lägger sig liksom.
  • citiat från dina barn är gulligt - men låt det inte gå till överdrift!
  • citat från Melissa Horn - kom igen! Låttexter överhuvudtaget, jag vet inte. Det är kanske bara jag som får lite avsmak.
Skriv hellre...
  • skryt, vi vill veta om dina framgångar i livet. Sådant är kul.
  • dela bra låtar, artister, bilder evenemang med mera
  • länka till din blogg - förhoppningsvis är dina "vänner" lite intresserade av dig och vad som händer
  • intressant samhällsinformation
  • se dig omkring, skriver tjugo andra att IFK Göteborg förlorade en match, skippa det själv!
  • "Checka in" - kan vara kul ju. Jag kanske är i närheten och kan kramas lite med mina "vänner"
  • kasta ut en fråga - tillsammans vet vi ju massa.
  • humor, det är kul. Skriv det! Man vill bli glad.
Jag vill gärna veta vad du tycker om det här. Kommentera! Man kan skälla på mig med, det är kul.

Inga kommentarer: