tisdag, november 30, 2010

Maighty

Jag var på Coop en gång förra lördagen. Sedan dess har jag inte sett mitt bankomatkort. Något hände där.

Jag lär barn och andra som vill lära sig saker av mig att apotek har medicin, att bagare har bröd och att banker har pengar. Men man skall tydligen inte lyssna på mig då för jag har asfel.

BANKER HAR INTE PENGAR, inte ens på kontor som inte ligger nära mig.

Vad gör man på banker?

Man går till en bank för att man kan inte plocka ut pengar via datorn. Man vill ha ut sina pengar på bankkontor. Det går inte.

Vad gör man på banker?

Skall man gå dit för att prata med någon, vem som helst för att man inte har någon annan?
Finns bankerna för att viktiga skall kunna säga att "jag jobbar på bank"?
Går man till bank om man behöver lite besvikelse i vardagen?
Med gråt i halsen kan jag inte förstå. Man får inte pengar på banker.

VAD GÖR MAN PÅ BANKER?

2 kommentarer:

alex sa...

hahaha, helt klart för att alla viktiga skall kunna säga att dom jobbar på bank! hahahaha.... asball =)
puss!

Chaluda sa...

Haha, ja bankörer är inte kloka dem. Tror att de är safe nu på bank, men man kan råna dem ändå, på toapapper eller något.