söndag, november 21, 2010

Fight

Jag har kollat på film. Det skall ju handla om saker och ofta är det lite dramatik och intriger.

Som vanligt var det någon brutta som fick ett raseriutbrott och skulle klösas.

Min undran är då, vad krävs för att JAG skall tappa besinningen?
När står jag och skriker sådär och måste fösas undan av andra? När visar jag tandköttet ilskt? Jag kan inte sätta mig in i den situationen alls. Jag är fan helt jävla lugnt typ alltid. Ibland blir jag irriterad.

Jag blev irriterad en gång förra månaden, det var jättekul. Det skulle bytas lampor på bilen och jag skulle klara mig själv - som vanligt. Det gick inte riktigt som jag ville. Samtidigt som irritationen gjorde sig påmind så började jag flina lite. Jag tycket det var KUL att jag var på gång att bli irriterad. Tyckte det var komiskt. Ibland låtsas jag att jag är irriterad också, för det vardagliga dramats skull. Men det känns aldrig i kroppen.

Vad krävs för att jag skall fajtas och vifta? Tappa besinningen helt enkelt.

Många gör det lätt, speciellt efter några järn. Knast.

Inga kommentarer: