onsdag, november 24, 2010

Bankvärld


Idag har jag varit på bank. Möte på bank.

Jag kände mig aslöjlig, som att jag lekte vuxen.
Satt med en 35årig kvinna och var civiliserad och käck. Hon kunde slå asfort på det numeriska tangentbordet, det gav mig ångest och förde tankarna till forna tider då jag höll på med snabbslag.

Vi snackade amortering, reporäntor och riksbank. Spekulerade. Jag kan sådant. Jag vill nog inte riktigt kunna sådant.
I alla fall så får jag låna så jag kan köpa min lya. Jag vill hitta mitt perfekta ställe där jag kan bli gammal och skaffa katt när Basse flyttat hemifrån. Eller en papegoja, mest papegoja tror jag. Den kan jag lämna till min älskare som är tjugo år yngre till granne när jag är ute och äventyrar.
Jag skall åldras med den lägenheten. Äta Polly med mina barnbarn i kökssoffan.

Men jag skall sälja min först, så jag vet vad jag har. Jag skall inte hemneta mer. Det skapar sorg.
Det kanske blir att jag blir hemlös ett tag efter sälj. Jag ser det mest som ett äventyr. Basse kan skryta om att han varit hemlös - igen. Hemlös två gånger har han varit då. Tufft.

Tänk att jag alltid får vad jag vill - i slutändan.
Fast aldrig långt hår, men det har gett upp(inbillar jag mig) och skall klippa mig snaggat.

Inga kommentarer: