tisdag, augusti 03, 2010

Sommarens underbara frukt!


Sommaren erbjuder mer än synlig grönska och ljus. Vi människor frodas, lever och lyser upp. Vi visar upp vårt bästa jag -precis som träden. Typ. 

I denna grönska har nya kontakter funnits. Givande band. Intelligent utbyte. 


Emma är en tjej som funnits länge runt knutarna men vi har inte krockats förrän nu. Jag gillar Emma -mycket. Hon är klok och väldigt kärleksfull! En man kan kalla en äkta vän. Hon är min Matildas bästa vän och kompanjon sedan flera år tillbaka. Bara det betyder mycket -hon har vårdat min "syster".

I kväll på Facebook trillade detta inlägg in. Jag fick gåshud och en tår lade sig i vrån och lurade.


Jag tycker att du är en vacker blomma som slår ut mer och mer för varje gång jag träffar dig. 

En ståtlig blomma med all världens unika färger och en fantastisk glans! 

Doftar otroligt och med en stjälk starkare än stål! 

Jag tycker att du är beundransvärd! 

Jag tycker det är riktigt kul att lära känna dig. 

De e vad jag tycker!


 Jag är glad över vad sommaren har att erbjuda. Snart är den slut och då får säsongens nya kontakter och känslor lägga sig lite. Sovras, fördjupas och spiras. Vintern är en prövning för vänskap och relationer. Men den där Emma, hon kommer att hålla sig kvar, hon är given.