söndag, juli 11, 2010

Kvällen

Efter 24,5h sträckarbete med en liten sovpaus på 4 timmar tog jag min son i handen för att förgylla kvällen med traditionsenlig hyrfilm och plockgodis. Tänk att jag kan längta länge efter dessa kvällar!
Nu ligger han på mitt ena ben på det andra har jag datorn och spelar lite Melissa. Det var ett bra tag sedan.
Jag vill bara meddela er mina vänner att jag verkligen älskar livet och er. Jag har hittat mål i livet, grymma som fan.
Jag vill bli fri. Jag vill vara obunden, leva för dagen. Aldrig någonsin tvinga mig till något jag inte vill -livet är för kort.
Bosätter mig hellre i en husvagn än att jobba så som jag gjorde innan, på arbetsplatser som inte ger mig något. Inget för min utveckling, för min lycka.
Igår fick jag ett litet brev hem. Jag är intagen till utbildningen jag sökt. Webbredaktör. Får se hur resultaten blir på studera.nu sedan blir det att lägga alternativen i en vågskål och välja det bästa för mig och Basse. Jag är i alla fall väldigt glad.
Sedan kan ni inte förstå hur många gånger om dagen jag pirrar till utav lycka på grund utav sommarens ljus. Bidrar med så mycket välbefinnande.

Alla har motgångar i livet. Det är livet. Stöter du på något som bekymrar dig har du två alternativ -att agera eller acceptera problemet. Det är ingen idé att älta problemen de är tids- och energitjuvar.


Nästan framme älskling, mamma klarade det!

3 kommentarer:

Nilo sa...

Yeeeayyy! Du är ju bäst! Jag visste att du skulle komma in.. Yttan BH, yttan troosa, jag e chockat! Hahahah!!!

sandra sa...

grattisss gumsan!!! va glad ja blir for dig! Ja ringer dig i dagarna vi maste prata!
massa pussar

sandra sa...

foresten... vada "nastan framme.. mamma klarade det". Du har redan klarat det! look at you! nar ja tanker pa dig sa far ja upp hoppet for vad ja sjalv kan gora. YOU INSPIRE ME =)
kan du adoptera mig?