tisdag, juli 13, 2010

Dumma mig!

För snart 2 år sedan vann jag en summa pengar, eller en summa jag enligt spelets regler skulle shoppa för.
Mina trogna vänner bönade och bad att jag skulle lägga vartenda öre på mig, min son och mitt hem.
Hemmet som jag under flera år har kämpat och jobbat för att bygga upp. Utan att varken få engagemang eller pengar utav någon. INTE NÅGON!
Så denna vinsten skulle definitivt ge mig en knuff. Jag skulle få egna kort på Sebastian eftersom jag kunde köpa en kamera. En TV. Min första egna dator osv.. Nyttiga saker till vårt liv. Jag köpte även två koftor en väska och ett par stövlar, det unnade jag mig. Resten var "nyttigheter"

Nu i efterhand. I kväll. Fick jag fan äta upp detta. Min familj och en del vänner är så JÄVLA besvikna på mig. En till och med grät den kvällen jag kom hem utan "paket" till dem. Det har snackats upp och ner och runt, allt bakom min rygg, om hur jävla ego jag är. Hur fel jag har gjort. Hela staden talar om detta.

Hur har jag kunnat bli en så hemsk människa? Och hur kunde ni goda vänner råda mig till något som var så fel? Det har gett mig så mycket lidelse nu i efterhand. Inte snällt. Visste ni inte att jag har människor omkring mig som bryr sig mer om pengar? Då hade jag ju bara avstått vinsten och låtit den gå förbi.
För mig betydde den inget, förutom att min "bygga bo-process" blev lite kortare och mindre smärtfri för mig och min son.

Ni som känner er besvikna utav min egoism är hjärtligt välkomna att komma hem och plocka vad ni vill ur mitt sortiment. Ta det bara. Jag har till och med ett helt nytt kök som fortfarande ligger i kartong på golvet som ni kan ta. Kan ni säkert sälja vidare och tjäna en lite slant.
Bara ni lämnar min son ifred för äkta kärlek är det enda som betyder något för mig.

Jag råder er alla -vinn aldrig!

5 kommentarer:

Pat sa...

Såna människor borde ju tänka om en, två, tre... kanske fyra gånger. Lugn Charlotte, du är ingen hemsk människa!

sandra sa...

men herregud charlotte va har hant?!!! dom personerna som har sagt natt sant om dig kan ju fan dra at helvette. helt seriost. fan va arg ja blir. du ar den mest generosa omtanksamma manniskan ja vet och det menar ja av hela mitt hjarta. ja hoppas du vet vilka dina riktiga vanner ar. och ja hoppas dom alla (vi alla!) aldrig glommer hur vardefull och omtanksam och den minst egostiska manniskan du ar. du har gatt igenom sa mycket mer an de flesta ja kanner men anda ar du den som ALDRIG ger upp och som ALLTID, alltid ar dar for dina vanner och ger allt av dig sjalv. fy fan va ja mar illa av vad ja precis laste. du ar en fantastik van och mamma och ingen ska nansin fa dig att kanna natt annat.
alskar dig sa mycket och du betyder sa mycket mer for mig och for manga andra an vad du nansin kan forestalla dig. dom som kanner natt annat fortjanar inte ens en tanke fran dig.

nilo sa...

Allvarligt talat Charlotte. Idioten som nu har yttrat sig om din "så kallade snålhet" lär ju inte ha många hjärnceller att tänka med. Stackarn måste fått för lite syre till hjärnan vid födseln. Vem det nu än är så har han/hon inte förstått vad du är för sorts människa. Vi andra vet hur du är som person och vi älskar dig för den du är. Att du köper saker som du och Basse behöver gör oss mycket gladare än någonting annat. Vi glädjs åt dina framgångar, inte åt det du köper till oss. Bara att du finns med oss är en tillräckligt stor present.

matilda sa...

Jag måste hålla med både Sandra & Nilo nu Lottan!!
Fy fan va jag blir irriterad, och jag vet till och med på vem jag med all rätt kan bli det!!

alex sa...

VA?! vad är detta? Håller med sandra å nilo här!!
Du förtjänade vinsten mer än nån annan!
love u gumman!