söndag, juni 20, 2010

Pang

I alla fall så har vet jag nu att någon vill se mig död. Eller lite skadad.
Mitt bildäck exploderade på motorvägen och jag fick glatt svänga in till väggrenen och kika. Jag såg en massa knivstick i mitt fina däck, någon vill mörda mig. Jag fick köra den lilla vägen till Sandsjöbacka-macken på fäljen(som redan var mosad) och byta däck.
Nyss parkerad på macken klev två norrmänn fram och frågade om jag "trängde hjälp". Det trängde jag inte.
På fem snabba satt reservdäcket på och jag är så glad att jag vill lära mig allt själv. Jag kunde nästan höra applåder, visslingar och till och med vuvuzelor över min prestation. Svart i både panna och händer fick jag höra av norrmännen som stod och kaffe att jag var en häftig brud.

Jag är faktiskt lite häftig, till och med brud.

1 kommentar:

Anne-Sofie sa...

Detta är ju för jävligt! Vem i helvete vill skada min Challe?! Sjuka fitt-huvud! (Ops!)
Darling, klart du är häftig! Att du är självständig kan ingen ta ifrån dig! Minst lika sagt att du är en brud :)