tisdag, juni 22, 2010

Kaknästorn

Idag har jag provjobbat. Jag fick´et.
Jag har också lekt vuxen idag, typ 35. Det har varit gårdsfest på Basses dagis. Helst hade jag velat hänga knäveck i gungställningen och grävt ner mig i sand. Istället fick jag sitta präktigt på en filt och le och nicka åt de andra föräldrarna.
Undrar om de också hellre ville hänga i ställning och om de också bara låtsades vara vuxna även fast de är över 35? Det hade varit roligare om släppte loss lite -hjulade och sådant. Lekte pussjage och klättrade i träd.
Gillar inte heller att barnen verkar tro att jag är vuxen, om de bara visste det som Basse vet. Att jag är knasig, att jag är minst lika mycket 4 år som dem, då hade det varit lattjo-lajban. Inga blyga svar på mina tokiga frågor alltså.

Basse ville i alla fall inte sjung denna gång heller. Han apade sig mest och stod på huvudet när alla andra barn sjöng i kör. Föräldrarna skrattade lite åt honom, men bara lagom lite. Inget asgarv eller tjo som stack ut inte.

Man ser ju vilken unge som är min...
Kakbuffé skramlade vi alla ihop, smarrigt!

Nu ligger jag hemma med datorn på magen och väntar på att Matilda skall dejta färdigt så jag kan få tillbaka henne sedan.

3 kommentarer:

alex sa...

HAHAHA, basse e bäst! Ja man ser ju vem han liknar=)hihi....
PUSS PÅ ER <3<3<3

cam sa...

hahaha klooockrent! får man låna den där basse en dag?! han verkar vara en skön prick...

cam sa...

hahaha klooockrent! får man låna den där basse en dag?! han verkar vara en skön prick...