söndag, juni 06, 2010

Bryt

Nu är golvet väck. Här ligger bara skumplast på golvet. Så bor jag. Har fått för mig att allt kommer vara fixat tills jag kommer hem om en vecka. spacklat, slipat, målat ALLT och golvlägg. Det har en fin själ gjort till mig, jag lägger nyckeln under gräslökskrukan.
Jag har förresten inte packat än. Sådär som en världsvan en gör -packar samma dag man drar.
Basse har blivit stor som leker med kompisar i skogen och bygger kojor, utan mammor. Det har de gjort hela dagen han och Mian. Spikat med riktiga och vassa spik(förr innan jag blev proffs trodde jag att det hette spikAR)

Jag oroar mig inget inför denna resa, denna gången glömmer jag i alla fall inte passet så jag måste köpa en ny resa och åka till Oslo. Det gjorde jag en annan gång.

På baksidan av parketten står det tillverkningsdatum. 1989 06 06, alltså för exakt 21år sedan idag. Undra om den visste att den skulle bli utbytt på dess födelsedag? Det var lite fräs(innan jag blev proffs trodde jag att det hette fräsIGT)

Patrik bryter och jag säger hejdå till mitt gamla parkettgolv som fyller 21 idag.

Inga kommentarer: