onsdag, november 25, 2009

Med musik och värme i sinnet

På elva dagar har Basse bara varit hos sin pappa 1 natt, I love it! Men nu frågade han idag NÄR pappa skall hämta honom egentligen, idag skulle ju varit hans dag men på grund av resan skjuter vi på det två dagar. Snacka om att han är inbiten i rutinerna, skönt!


Är så glad att Basse ratar TVn mer och mer och föredrar att lyssna på musik istället. Så går han och fixar lite hemma, städar och rensar och pillar med saker. Han ritar och nunnar med lite i texterna. Underbart. Idag sa han att han vill spela piano och en sådan där häftig gitarr. Det gör mig så glad att höra.

När han blir gammal nog skall han och jag ta instrumentlektioner tillsammans, om han fortfarande vill då. Idag sade han att jag både sjunger och spelar bättre gitarr än Karin på dagis, undrar just hur dålig hon är då?


Om 48 timmar exakt är jag i ett land som ligger nära mitt hjärta, lilla Spanien.


Yo quiero sentir el ambiente, la gente allí y la tranquilidad durante unos días. Ver un poco de luz y el sentir el calor, de todo. No hace tanto calor allí ahora pero es siempre mejor de aqui. Siempre mejor.

Me gustaria quedar me allí para siempre. Mover toda mi familia allá, encontrar un buen trabajo, un buen marido y una casita cerca del mar. Veo flores y el huele de gofres. Es un sueño que tengo. Quien sabe, algun día quizas el suerte esta en mi lado.


Dagen har varit lång och mycket kall men i sinnet har känslan varit där. Har till och med tänkt på castellano hela dagen. Tänk hur det påverkar än.


Bloggen har blivit lite hemlig på den senaste tiden. Bloggar lite i hemlighet. Men ni som följer, kul att ni är intresserade. Undrar ibland vilka alla är. Jag vet typ fem kanske som följer, så mörkertalet är stort, haha!

Halsdukarna hänger runt halsen 24 7. Värmer hjärtat!
Sjal-Charlie!

Inga kommentarer: