måndag, november 23, 2009

Fleff, fleff, fleff

Har varit med om en mycket lustig dag idag.


Vaknade av mitt alarm på högsta volym som inte kunde stängas av. Jag som brukar snooza ett par gånger innan jag fattar att jag skall upp. Min telefon var inte som den skulle. Med högsta zoom på huvdmenyn och omöjlig att manöverera blev det en dålig start på dagen.

Hade lite bråttom eftersom jag skulle in till Göteborg för att bli ompysslad med nya naglar. Sätter mig i bilen och kör, känner och hör sedan något som låter, fleff, fleff, fleff, fleff.. PUNKA! Hur ofta får man punka på bilen? Ingen bra start på dagen. Jag är i alla fall grym och vred på reservdäcket och åkte ner till däckgubbarna. 770.- fick jag pröjsa. Mycket illa. Mobilen lyckades de fixa på Tre-butiken med en enkel mjukvareuppgradering. Gött!


Nu har jag nya naglar, lagad telefon och bil samt en mage full av god mat om farmor Helena bjöd på idag. Tack! Det enda som jag glömde var att hämta en liten weekend-resväska hos pappa. För det behöver ju jag snart.


Är så glad att dagen inte blev som jag hade planerat men ändå slutade på det vis som jag ville.

Inga kommentarer: