torsdag, maj 24, 2012

Nästan lyckad MR

Idag har vi försökt att göra en MR(Magnetkameraundersökning). Vi somnade henne och bäddade in henne i en vaccumbädd och på med lager av hörselkåpor.

När det höga ljudet från maskinen satte igång så vaknade hon och skrek men kunde tröstas med lite klapp i ansiktet och lite socker(hon kommer vara sockerberoende efter alla undersökningar).

Man kunde bara ta de absolut nödvändigaste bilderna. Fick se dem lite snabbt och man kunde lätt konstatera att urinledarna var svullna. Läkaren hade inte tid att berätta allt. Mer vet vi på onsdag nästa vecka, då kör vi kontraströntgen och får mer svar från dagens undersökning.

I alla fall är jag ledig från jobbet i en vecka. Cheferna tyckte att jag skulle vara hemma och ta hand om min sjuka onge och landa lite i det som hänt. Låter vettigt såklart även fast Martin också är hemma.
Jag är glad att jag har ett bra jobb med förstående och omtänksamma chefer. Tack!

Inga kommentarer: