tisdag, april 26, 2011

Vad nu?

Efter ett antal dagar av njutning vaknade jag upp i morse med panik. 

Praktiken är slut, skolan inställd, arbetsdatorn på reparation, lägenheten färdig och noll kreativitet i sikte. Orklös.

Jag blev helt plötsligt sysslolös. Jag blev deprimerad. Jag hatar denna dag. Jag vill kuta, springa och jaga uppdrag. Jag vill aldrig i hela mitt liv inte ha något att göra. Fan va syfte jag behöver. Annars känner jag mig till och med väldigt ful. 
Fasiken va ful jag är idag när jag inte har något att göra. Som en liten, hårlös daggmask som ätit alldeles för mycket köttkorv och grånat på vissa ställen - så ser jag ut idag när jag inget har att göra.

Men jag borde egentligen bara hålla käften. Livet är ju ändå gott mot mig. Men denna dag vill jag nog inte veta riktigt av.

Inga kommentarer: