torsdag, april 07, 2011

Sommarlöften

Den kommer komma den där sommaren. Jag skall tillbringa den på ängar och gräsplättar. Studiemedel kommer bäras med i strandväskan eftersom en stor del av den kommer gå i utbildningens tecken.

En annan del kommer jag tillbringa i ett växthus. Man kan säga det - att Kanalhuset är ett växthus. Det är i glas och här växer folk som bara den. Tyvärr blir de anställda lätt övermogna och byts ut väldigt fort. När de är färdiga lämnar de huset med en lätt sötma. Serveras på fat, perfekta att avnjutas för omvärlden.

Endast de starka fröna överlever här. Jag tycks vara ett riktigt maskrosfrö. Jag har slagit rot här ordentligt och även fast praktikperioden är över och jag snart rensas bort så återkommer jag till sommaren. Den gången får jag lön för mitt skapande och en etapp i mitt liv kan bockas av. Fast det kanske bara är en början på den etappen, vem vet?

Inga kommentarer: