torsdag, oktober 29, 2009

The way you make me feel!

Gårkvällen erbjöd middag, stand-up och Michael Jacksons biopremiär.

Grymt lyckad kväll och så som jag skattade igår har jag inte gjort på väldigt länge -tappade andan. Adde Malmberg alltså.
God middag med trevligt sällskap, drack ett gals vin. Gott! Kors i taket. Jag tror jag börjar bli lite vuxen, vet inte om jag gillar det faktumet.

Sedan då bion. Jag vet inte vad jag skall säga om upplevelsen den gav. Lycka, sorg, längtan, saknad, rytm så mycket känslor.
Undrar varför jag gav upp min stora passion? Undrar om det fortfarande sitter lite i mig eller om jag måste börja om från början? Det jag inte undrar så mycket är OM jag skall börja igen, för det vet jag att jag skall. Frågan är bara när, både tid och mod måste infinna sig. Fatta kampen då man verkligen inser att man är kass på det man älskar.
Mycket rolig, visst tänker man på när man var liten?
Undrar hur världen hade sett ut utan honom som har gett oss så mycket. Grunden till många duktiga musiker och dansare. Mode och mycket annat.
Jennie mitt i oktobernatten, mitt på Hedens parkering. Farligt.(tagen med den usla kameran på den där telefonen med ett äpple på)
Tröttheten känner jag inte idag. Bara glädje. Föräldramöte ikväll.

2 kommentarer:

. sa...

Jag tycker bilden är förträffligt gemytlig OCH speglar det faktiska ögonblicket. Det var ju så skenet uppfattades av ögat just då. Med lite starr i kanske:-)

Chaluda sa...

Jag kände verkligen att ögonblicket och känslan var tvunget att fångas, med eller utan bra kamera. Jag gillar den ändå liksom :)