måndag, oktober 26, 2009

Tiden

Något som jag inte gillar med att bli äldre är att man får för sig saker.

Man slutar att vara "open minded". Man bestämmer sig för att man inte gillar vissa saker.
Man slutar att testa nya saker. Han bryr sig inte om att testa saker som man har bestämt sig för att man inte gillar. För man kan ju inte ändra sig(?).

Jag hade bestämt mig för att inte gilla kaffe. Till och med nästan hata kaffe. Smakade idag, så illa är det liksom inte. Inte så att jag måste avsky det.

Jag har nog också bestämt mig för att jag inte gillar mycket folk. Till och med att jag får ångest utav mycket folk. Testade idag, jävligt jobbigt. Får nog pröva lite till och gå in med en annan inställning.

Ångest är bara ett påhitt som har kommit med åldern och kunskapen inom detta ämne. En ren inbillning kan man säga.

Jag tänker inte begränsa mig med "jag gillar inte"

2 kommentarer:

s'man sa...

some på facebook när man kommenterar på inlägg
*like*

=)

matilda sa...

Du har så rätt!!
Missymissy dig ganska mest nu också.
Puss din gamlaste vän