måndag, oktober 05, 2009

Drömmare

Ja, jag är en drömmare och älskar det. När livet ibland känns hopplöst så kan man drömma sig bort till precis vad man vill. Att man är rymdhjälte eller kanske bara bosatt på Madagaskar. Framtiden är ändå alltid bäst att drömma om. I tankarna är jag läkare för Röda korset eller konstnär. Jag är artist och också grym på att spela piano. Jag är stundtals murare och en fena på att plantera växter. Ibland lever jag i ett litet hus med en massa djur ute på landet och ibland har jag en takvåning i New York. Jag pratar swahili då och då också.

Jag blir så ledsen för är när någon krossar min drömmar.
"Du fattar väl att du inte kan bli rymdhjälte, det är ju fan inte ens ett yrke"
"Skall du bli artist måste du ju ha känsla för musik eller typ något sådant"
"Murare! Fattar du vilket slitjobb det är, du kommer vara slut innan 45"
"Hur skall du kunna bo i New York, det är typ omöjligt att få lov att bo där"

Ibland sabbar man sina egna drömmar men oftast är det andra. Oftast är drömmarna inte så allvarliga att jag ens vill uppfylla dem utan är väldigt nöjd med att bara drömma.
Men en sak skall ni ha klart för er. Vill jag en dag uppfylla någon av mina drömmar så gör jag det. Då finns det inga hinder i min väg. INGA!

Pessimister håll undan!
Schhhh! Jag drömmer!

5 kommentarer:

san sa...

klart du kan uppfylla dina drömmar! det enda som kan stoppa dig är att du ger upp dom..

Chaluda sa...

San: Precis, visst kan jag det. blir tokig på pessimister..
Du är en sann vän som uppmuntrar mg :) Sådana gillar jag :)

. sa...

man kan ALLT. Det är du ju ett levande bevis på!

bohemia sa...

Härligt!
och du ska få ett fint litet citat också:

"Oavsett om du tror att du kan eller inte kan, så har du rätt!" - Henry Ford

Klockrent!

kram kram

Chaluda sa...

Artistic: Tyvärr rullar livet på som ett jävla hemsterhjul just nu. När lägenhetsköp är över så smäller det. Får se vad jag skall hitta på, något utmanande igen iaf:) Love!
Bohemia: En fint gammalt citat det där och mycket riktigt! :)