tisdag, februari 15, 2011

Jag i mitt sämstaste lag

Kollektivlivet tar fram mina sämsta sidor hos mig - tidsplanering. Som den eländiga tidsoptimist jag är så ser jag till att hinna. Det gör jag alltid. Med det som behövs offras påvägen kan listas.

  • Passerkort - glömt
  • Matlådna - glömd = ingen lunch
  • Kontokort - glömt = absolut ingen lunch
  • Bankdosa - glömd = ingen resa till Stokholm
  • Spring på hal is. Det borde inte bli en ny sport.
  • Sen till dagis, vilket gav en abrupt avlämning som kan tolkas som dryg och oansvarig.
  • Nästan överkörd - av dagisfröken. Det eftersom jag sprang mitt ut i vägen. Kan uppfattas idiotiskt och oansvarigt.
  • Stressigt(högljutt) samtal på telefon - i den tysta kupén på tåget. Kan uppfattas idiotiskt men inte minst drygt.
  • Det är heller inte vår. Ser man på mig idag kan man tro det - jag är färgrik men plaggfattig. Uppfattas endast idiotiskt, eller lite oavsvarigt också föresten.
Eftersom listan är lång borde jag tänka om.

Kontenta: Jag skall aldrig mer spring till bussen. Jag skall bli en bra människa.

Inga kommentarer: