måndag, februari 21, 2011

Ett dilemma som kräver er hjälp

Jag står inför ett stort val.

I dagarna åker förhoppningsvis min lägenhet ÄNTLIGEN ut på Hemnet. I många dagar har "bara lite" fixats.

Jag har förmånen att kunna välja lite - vilket oftast leder till mer eller mindre beslutsångest.

Mina tankar försöker övertyga mig att nöja mig med en tvåa i några år. Trots Sebastian.
Jag har absolut inga problem att dela rum med honom, och han inte med mig - men problemet kommer om en tredje part skulle vilja söka sig in.

Skall jag anpassa mig till det?

Det finns så mycket positivt med att bo i en tvåa. I allra första hand en lägre kostnad.
Det ger stora fördelar. Jag kan bo mer centralt. Jag har möjlighet att arbeta lite mindre, vara med Sebastian mer samt kanske fortsätta att plugga då och då.

Kritisera mina tankar kära vänner, dela med er av era erfarenheter. Jag behöver bolla.

2 kommentarer:

sandra sa...

om det inte skiljer jattemycket mellan en 2a och en 3a sa tycker jag en 3, speciellt om du tror att en tredje person kommer vilja soka sig in =)
men aven om det bara blir du och basse sa kan det nog va skont att ha ett eget rum?
Men det ar klart, skiljer det ganska mycket i pengar, och om det inte ar nagra planer alls pa att en tredje person kommer flytta in, och om du inte inte betyder mycket for dig att ha lite egen space, sa ska du ju absolut satsa pa en 2a. Det gar ju alltid att flytta igen.. speciellt eftersom du ska kopa en lagenhet och du kommer ju formodligen fa mer for den om du tanker salja den igen om ett ar eller tva an vad du gav.
Hur som helst sa ar jag sa glad att du antligen snart ska fa flytta. Du far vaga alla for och nackdelar, men vilket du an valjer sa kommer du bli lycklig det vet jag. Puss san

Alexandra sa...

Tvåa, eller två och en halva? Det finns ju tvåor med ett litet rum till/ stor klk=) (typ så du har det nu) det är roligt att kunna göra andra saker än att bara betala hyra... Och den tredje parten kanske har en egen lägenhet? Hahaha... Jag kan hjälpa å fixa när du flyttat med=) puss!Alex