fredag, februari 25, 2011

Charlie krossar jantelagen

Jag felar och slarvar likt alla andra. Det finns situationer då jag känner mig liten och dum. Det finns stunder då jag till och med upplever mig lite osäker. Det är ju till och med så att jag ber om ursäkt i inlägg då jag skall krossa jantelagen - fel och fult!

Det jag skall blotta är att jag är så förbaskat glad. Rik på allt, förutom matriella ting. Ting som jag vet att jag hade haft om jag hade jagat just det - sanning.

Jag får det jag vill, jag kan det jag vill och jag gör allt jag vill! Idag känner jag mig till och med grym, fantastisk och totalt enastående.

Jag bygger känslan på att jag gärna kastar mig ut. Chansar, satsar och förbiser alla hinder i min värld. I mitt kosmos är jag en högklassig kung!

Förmodligen svävar jag såhär tack vare pirrig kärlek, eggande galenskap och gränslös nyfikenhet.

Ung är jag ta mig fan också, till och med rätt snygg.

3 kommentarer:

Panilla sa...

Fattig på ting? Du äger en kåk. Nyrenoverad dessutom. Du har ett Chanel läppstift, en macbook, en fin kamera, odd Molly kofta. Du reser Tillochmed rätt ofta. Du har en iPhone och raskatter.
Ska du krossa jantelag välkomnar jag öppet skryt om dessa saker också.

Chaluda sa...

Haha, jo du har så rätt. Visst äger jag överstående ting. Men alla är inte som du och jag som nöjer oss med det. De flesta söker ständigt efter mer och tycks aldrig mättas på prylar.
Det jag äger är sällan matriellt i den bemärkelse att de är överflödiga. Det jag äger har jag knogat ihop och har ett syfte i min vardag - på det ena eller andra sättet. Mer eller mindre viktiga också förstås.
Men visst är det saker som jag skall vara stolt över eftersom de är just det - tjänade.
Men å andra sidan är det inte de som berikar mitt liv. Det är frihet, kärlek, kunskap och engagemang. Sedan att jag går tusenlappar back varje månad för att jag studerar är kanske det jag borde skryta om mest - hur jag vågar och ordnar det.

san sa...

du glomde en sak. du ar underbar.
..och otroligt alskad!
och saknad sa det gor ont