söndag, december 27, 2009

Charlie undrar igen..

Var ute och dansade igår. Mot alla odds skulle jag bara få komma ut på min egenasta födelsedag och dansa med min Nilo.

Jag började fundera på en sak.
Alla som har stått på ett dansgolv har råkat ut för detta. Det är ett djupt inövat beteende hos de flesta killar/gubbar. Även en inövad acceptens hos dess offer, vi kvinnor då alltså.
Så man kan alltså ta det lite för givet och inte tycka att det är speciellt konstigt alls.
Men som ovan krogrännare ser man detta och blir förvånad, vilket ofta förvånar.
Man dansar loss med sina vänner och helt sonika har man ett skrev i sin bak. Vad är det?
När kom skrev-mot-röv-dansen till världen? Finns det kvinnor som uppskattar detta?
Lyckas männen bakom denna dans med det de suktar efter(vilket jag tar förgivet är ett ligg)?
De smyger ju liksom upp bakom ryggen på en och attackerar. Helt utan förvarning och totalt hänsynslöst. Ibland håller de ett precist avstånd från en så man inget märker men så de kan kika ner och fantisera lite eller va fan de håller på med. Det är därför man har man en vakt i form utav en väninna med sig så den kan varna. Helst då med tecken som man har övat på under förfesten, typ..
Jag låter Rebecka och tomten få demonstrera detta..

Detta är ännu en anledning att hålla sig borta från krogen och män då såklart.

Gillar inte heller alla vän-förfrågningar på FB dagen efter. Sluta!

2 kommentarer:

san sa...

haha sant
men you know you like it ;)

Chaluda sa...

jag gillar att man får en anledning att slåss lite, haha