söndag, december 25, 2011

Sista versen-önskan

Säg grattis idag nu när jag fortfarande är 24. Imorgon är det ingen idé att gratta, då fyller jag ju 25.

Jag vill bara en sak på min 25-årsdag. En önskan. Jag vill ta på mig finkläder á la Charlie med kjol, strumpbyxor och högklackat. Jag skall vara snygg. Gå på en mysig restaurang med min fina kille. Där skall vi bland annat äta ett blodig köttbit och dricka olika sorters viner som presenteras. Inte husets.
Desserter skall vi äta med gott dessertvin till. Så skall vi kärt titta varandra i ögonen hela kvällen också, så folk blir avundsjuka när de ser hur kära vi är. Det skulle pirrats asmycket i oss.

När vi är färdiga tar vi en taxi hem, fnittrandes och avslutar kvällen med älsk och någon god likör. Han bör dricka whiskey.

Så har vi aldrig gjort. Men det vill jag nu. Frustrations-mycket.

Inga kommentarer: