tisdag, juli 26, 2011

Tiggarlunch

Jag har gett min lunch till en tiggare.

Min mamma har sagt att man aldrig skall ge pengar, det är ligor som utnyttjar tigget. Man skall ge mat.
En tiggare med guldtänder räckte fram handen och rabblade.
Jag gav henne min pommes frites från Burger King. Fan va inte glad hon blev. Alltså - den var helt ny och fortfarande varm. Jag blev lite ledsen - jag ville ju bara rädda henne från hunger om hon nu var så hungrig.

Jag vet förresten aldrig riktigt vad jag skall göra med de där fritsen. De är farliga. Giftiga fetter och ämnen. Det vill jag inte ge mitt barn - inte ens denna iller. Det får duga med unn som crispy chicken hamburgare som jag älskar flera gånger i veckan - förrutom att man rapar majonäs ganska länge efter.

Jag är båda glad och ledsen för att jag gav bort fritsen. Delat liksom.

Inga kommentarer: