onsdag, maj 25, 2011

Sängbunden examenstjej!

Idag tar jag examen. Jag blir arg om de äter hallontårta i skolan.

Jag ligger i sängen och mår illa. Har precis slevat i mig en hink stuvad spenat och ägg, det enda som verkar viljas ha av mig.

Jag är världens stoltaste idag - jag har kämpat mig igenom en hel utbildning. Det i sig kanske inte är ovanligt svårt men med mina förutsättningar hade de flesta skrikit OMÖJLIGT! Fem mil till skola varje dag och en ekonomi hämtad rakt från helvetet, bland annat. Tro mig - från helvetet. Massa minus.

Mentorn ringde och förmedlade mina betyg per telefon - tur det, för jag fick nästan gråt i mitt ansikte.
Högsta betyg i alla ämnen och ord som "Du är den bästa elev jag någonsin haft, och jag har haft tusentals! Duktig som fan med ett fantastiskt driv och en social kompetens som kommer leda dig långt"

Snälla, säg om jag har fel! Är det inte jag som är värd lite hallontårta idag?






















Klassen, en del i alla fall, plus mentor Patrik(i turkost). Här i Paris underjord.

Tänk egentligen vad man kan lära sig på ett år.
Jag skall tydligen gå runt och kalla mig Grafisk formgivare enligt "graf"-läraren. Jag är även en fullt utbildad webbredaktör!
Fullfjädrad tänker jag inte kalla mig än, därför har jag och kommer att läsa kurser på universitetet som kommer göra mitt yrkes-jag gott. Fullfjädrad blir man nog aldrig förresten - utvecklingen hinner ikapp. Det är det som är så bäst!

Idag har jag bjudit på befogat skryt och kanske förmedlat en liten knuff till de som inte vågar hoppa på sina drömmar för att det finns hinder i vägen. Jag säger bara - RIV DEM! Skit i hinder - det ordnar sig alltid. Det finns inga hinder som är för höga - och tycker du det är du nog för feg tyvärr.

Tack för mig!


Inga kommentarer: