tisdag, oktober 26, 2010

Rörd

Jag har blivit blyg idag. Det är inte riktigt min grej.

Jag sprang runt på Allum och letade offer för mitt radioprogram.

När jag springer förbi telefonförsäljarna vid Tre fastnar blicken på en lång mörk skönhet. En riktig godbit. Jag ser aldrig godbitar annars. De väcker inget intresse hos mig. Så.

Jag smyger sakta förbi och låtsas överraskad när han haffar mig och undrar vilket telefonabonnemang jag har. Jag stannar kanske fyra sekunder och svarar med vänlig blick på hans frågor innan jag utbrister: Fy fan va söt du är, dig kan jag inte prata med! Du gör mig generad.
Sedan tar jag ett raskt kliv framåt men han hejdar mig och tanken att han skulle fråga om mig nummer kommer.
Men ej, han fortsätter med telefonsnack med ett underbart leende. jag försöker koncentrera mig men det går ej så jag får ursäkta mig igen och säger att han bara gör mig blyg och generad.

Jag går snabbt därifrån. Helt blygt.

Han ville inte ha mitt telefonnummer, han ville bara har provision.

2 kommentarer:

Panilla sa...

Många såna där telefonsäljare är good looking. en gång haffade jag mig en.

Tror att det är spegelprov på dom innan. Lite som på Carlings.
Man måste liksom ha The looks.

Chaluda sa...

Jag skall dit i morgon och slå honom.